آموزش برنامه نویسی کار با PWM
نوشته شده توسط : زپو

 آموزش برنامه نویسی کار با PWM


در این جلسه با pwm و نحوه راه اندازی موتور DC با این دستور آشنا شدیم.

در ابتدا برای تست موتور، دو پایه­ی متصل به ولتاژ ورودی موتور را به سر 5+ ولت و زمین زدیم و سالم بودن و چپگرد و راست بودن موتور را چک کردیم.

سپس برنامه زیر را برای راه اندازی موتور نوشته و خروجی میکرو را به آیسی درایور دادیم و خروجی آیسی ULN را به ورودی موتور دادیم و تغذیه را به موتور دادیم ولی بدلیل اینکه آیسی ULN ، High voltage & High current است، جریان زیادی می­کشید و موتور را راه اندازی نمی­کرد. سپس با ترانزیستور TIP خواستیم راه اندازی کنیم اما مثل آیسی درایور جریان زیادی می­کشید و بازهم موتور راه اندازی نشد. در شبیه ساز پروتیوس از یک بافر با 8 پایه ورودی و 8 پایه خروجی مثلاً آیسی 74244 استفاده کردیم و تمامی پایه ها را با هم موازی کردیم تا بعنوان یک درایور از آن استفاده کنیم و جریان کافی را برای راه اندازی موتور تأمین کند و این بار عمل کرد و موتور راه اندازی شد.

 


خرید و دانلود  آموزش برنامه نویسی کار با PWM






:: برچسب‌ها: آموزش , برنامه , مدار , میکرو , میکروکنترلر , بیسیک , برنامه نویسی , دانلود , فایل , مقاله , شبیه سازی , آموزش کار با PWM , pwm , مدولاسیون پهنای باند , atmega , avr , برق , الکترونیک , پروتیوس , بسکام , آموزش برنامه نویسی , فایل آموزشی , پی دی اف ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: